خط منظم کشتیرانی کانتینری بین بنادر «ناواشیوا» و «کاندلای هندوستان» به «بندر چابهار» و بالعکس و نیز «بندر چابهار» به «جبل علی» و بالعکس برقرار و نرخ تردد شناورها در مسیرهای مربوطه اعلام شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: موقعیت جام جهانی قطر، فرصت خوبی است که بتوانیم مجددا سهم خود را از کشتیرانی سنتی و خلیج فارس با این کشورها به خصوص با قطر بازگردانیم. همچنان شناورها و لنجهای ما نمیتوانند وارد بنادر کویت شوند و از بنادر قطر هم فقط یکی از بنادر به شناورهای ما اجازه ورود میدهد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در دیدار با همتای خود در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر نقش مهم پارس جنوبی در اقتصاد کشور گفت: رویکرد ما حمایت از سرمایهگذاری در منطقه است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه هایی که در قطر پیش بینی شده است، این است که بتوانیم در موضوع کشتیرانی بین بنادر دو کشور توافقی را داشته باشیم و امیدواریم که خط کشتیرانی ایران و قطر ایجاد شود.
دبیر انجمن کشتیرانی با اشاره به مواضع فعالترین بندر کانتینری هند نسبت به محمولههای ایرانی، گفت: اگر بندر موندرا اجازه پهلوگیری کشتیهای ایرانی را ندهد، باید بنادر دیگری بهعنوان جایگزین این بندر شوند.
رئیس کمیسیون حملونقل اتاق ایران با اشاره به دلیل ممنوعیت ورود کشتیهای ایرانی به بنادر چین،گفت: شناورهای رو-رو ایران را از بن بست همسایگان شمالی خارج میکنند.